Når oppdraget blir avbestilt

Noen ganger blir et oppdrag avbestilt av kunden, av ulike grunner. Les her om hva som er dine rettigheter som tolk når dette skjer.

Du vil bli varslet på e-post når et oppdrag blir avbestilt, som du har fått bekreftelse på.

Avbestilling under 24 timer før oppdragsstart:

  • Bestilt oppdragstid blir fakturert kunden, og tolken får utbetalt for bestilt oppdragstid

Fremmøteoppdrag avbestilt under 24 timer før oppdragsstart:

  • Når et fremmøteoppdrag blir avbestilt samme dag, får tolken utbetalt for avtalt reisetid
  • Hvis tolken har begynt reisen til oppdragsstedet på tidspunktet når oppdraget avbestilles, og har betalt for billetter eller reiseutgifter, må dette rapporteres til regnskap (regnskap@salita.no), inkl. kvitteringer, slik at dette kan kompenseres

VIKTIG! Spesielt for politioppdrag:

Svarte dette på spørsmålet ditt? Takk for tilbakemeldingen Det oppsto et problem med å sende tilbakemeldingen din. Prøv igjen senere.

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss Kontakt oss