Hva er bestillernummer?

Ønsker din regnskapsavdeling at vi legger ved en bestillerreferanse eller ordrereferanse til ditt oppdrag?

Alle EHF-fakturaer inkluderer 2 felt som brukes av regnskapssystemer for å rute fakturaer til destinasjonen automatisk. Disse to feltene kalles ”Bestillerreferanse” og “Ordrereferanse”.

I noen plattformer kalles de også:

  • Bestillerreferanse: Din referanse, BID, Bestillerref, Kundenr, osv.
  • Ordrereferanse: Vår referanse, Attestant-BID, Fakturaref, Avdelingsnr, osv.

Hva er Standardreferanser?

Du kan lagre referansene for hver avdeling og ansatt i Salita. Når du så legger inn nye bestillinger, vil vi presentere Standardreferansen i bestillingsskjemaet. Du kan allikevel endre det og bestille med en annen referanse, men Standardreferansen gjør det enkelt for deg å legge ut oppdraget.

Hva skjer når du legger inn en bestilling? 

Når du legger inn en bestilling på Salita, lagrer vi Bestillerreferansen og Ordrereferansen i oppdraget. Dette inkluderes da i fakturaen.

Hvis du ønsker å endre det, må du endre det på oppdraget før det låses for fakturering.

Hva skjer om jeg endrer mine Standardreferanser?

Se tidsflytskjema under.

Siden vi lagrer referansene i oppdraget, vil det ikke affektere eksisterende bestillinger om du endrer Standardreferanse. 

Hvis du ønsker at vi endrer referanser for flere oppdrag, send en e-post til regnskap@salita.no, så hjelper vi deg.

Svarte dette på spørsmålet ditt? Takk for tilbakemeldingen Det oppsto et problem med å sende tilbakemeldingen din. Prøv igjen senere.

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss Kontakt oss