Hva er bestillernummer?
Ønsker din regnskapsavdeling at vi legger ved en bestillerreferanse eller ordrereferanse til ditt oppdrag?
Alle EHF-fakturaer inkluderer 2 felt som brukes av regnskapssystemer for å rute fakturaer til destinasjonen automatisk. Disse to feltene kalles ”Bestillerreferanse” og “Ordrereferanse”.
I noen plattformer kalles de også:
- Bestillerreferanse: Din referanse, BID, Bestillerref, Kundenr, osv.
- Ordrereferanse: Vår referanse, Attestant-BID, Fakturaref, Avdelingsnr, osv.
Hva er Standardreferanser?
Du kan lagre referansene for hver avdeling og ansatt i Salita. Når du så legger inn nye bestillinger, vil vi presentere Standardreferansen i bestillingsskjemaet. Du kan allikevel endre det og bestille med en annen referanse, men Standardreferansen gjør det enkelt for deg å legge ut oppdraget.
Hva skjer når du legger inn en bestilling?
Når du legger inn en bestilling på Salita, lagrer vi Bestillerreferansen og Ordrereferansen i oppdraget. Dette inkluderes da i fakturaen.
Hvis du ønsker å endre det, må du endre det på oppdraget før det låses for fakturering.
Hva skjer om jeg endrer mine Standardreferanser?
Se tidsflytskjema under.
Siden vi lagrer referansene i oppdraget, vil det ikke affektere eksisterende bestillinger om du endrer Standardreferanse.
Hvis du ønsker at vi endrer referanser for flere oppdrag, send en e-post til regnskap@salita.no, så hjelper vi deg.